fredag 26. august 2011

Mr Gress hode

Nå om dagen må jeg ha noe å finne på, så jeg og Cassandra perler og maler. Siden han lille C ikke vil melde sin ankomst så får vi finne på litt hobby ting så tiden flyr. Tørr ikke lage meg for stor prosjekter for da blir jeg helt stressa for da må jeg få det ferdig før han kommer og siden jeg har termin til mandagen så blir det små hobby ting.
F.eks i går kveld så lagde jeg 7 gresshoder, veldig enkelt.


Slik gjør du:




Du trenger som du ser på bilde, gressfrø, øyer, nylonstrømper, sagflis og hyssing.

Man tar en strømpe og fyller først opp med gress frø 2 små never.
Og der etter så fyller man opp med sagflis, man kan velge størrelsen selv.
Knyter igjen strømpen og lager til en nese, og binder den med hyssing.
Så er det lurt å tre en strømpe til uten på så man ikke ser sagflisen så godt når hode blir vannet.
Limer på øyer og munn  og man kan ha briller på dem også som man lager av piperensere.




Etter man er ferdig legger man dem i vasken fylt med vann så dem blir gjennom våte. Der etter setter man dem på en skål med vann og etter noen dager kommer det små gress strå på hode. Må passe på at det alltid er vann i skålen da, og etter en stund når "håret" har blitt langt nok kan man klippe og lage en sveis til hode.

Lykke til for :)

Ønsker alle en fin Helg.
Klemmer fra Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid å kommentere på bloggen min :