fredag 20. juli 2012

Skal du ha gjester i helgen med barn? Her er et tips

Hvis du skal ha gjester i helgen med barn så har jeg et tips. Lag noe som unge blir opptatt av utover kvelden, sånn som en sjørøverfest. Enkelt og stelle i stand og ungene synes det er stor stas, like mye jenter som gutter.



Først så har jeg fått tak i noen hvite papir poser, det får du tak i nærmeste dagligvare som har kjøtt disk. Deretter pynter du den, bare å bruke fantasien. Og men ikke mint sjørøverflagget printet jeg ut og limte det på.
Og så finner du et A4 ark med sjørøverflagget på (printet ut) som du krøller sammen og putter det i en kjele med ferdig kokt kaffe eller te. Det gjør så at papiret se gammelt ut, etter du tar det opp av vannet lar du det været krøllete. Når det har tørket bretter du det ut og brenner rundt kantene. Og da er det bare å tegne inn kartet og hvor skatten er.



Da er det bare å gjømme skatten fylle opp goddis posene.


Rubinen og gull myntene som du ser kjøpte jeg i lekebutikken, kaptein sabeltann`s skatte pose og bare delte dem i to. Så begge fikk litt hver.






Ønsker alle en fin helg.
Klemmer fra Linn

2 kommentarer:

  1. Herlig:)
    Dette ble nok veeeeldig poppis ja, hehe:)

    SvarSlett
  2. Kjempesmart, og morsomt for ungene! Perfekt tidsfordriv når sommeren lar vente på seg:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid å kommentere på bloggen min :